czwartek, 6 marca 2014

o koktaju owocowym

Hej:)

Przyszła pora na post kulinarny. Dziś przepis bardzo prosty, ale również bardzo pyszny. 
Jak widzicie po tytule pokaże Wam, jak przygotowuję koktajl owocowy. Nie mam sokowirówki, więc tylko taki przepis jest dla mnie możliwy do wykonania. Dzięki takiemu koktajlowi dostarczymy naszemu organizmowi potrzebnych witamin, jednakże nie radzę pić go wieczorem, bo owoce posiadają w sobie dużo cukrów.
Czego potrzebujemy (porcja na 2 osoby):
- 1 banan
- pół grejpfruta 
- 1 pomarańczę
- 1 jabłko
- plasterek cytryny

Można wybrać inne owoce, z racji pory roku, wybór jest jednak ograniczony. Nie polecam jednak rezygnowania z pomarańczy czy grejpfruta, ponieważ przecier będzie zbyt gęsty i trudno będzie go pić. Zawsze można dodać sok, ale ja staram się unikać zbyt dużej ilości cukrów i przetworzonych produktów. 


Owoce obieramy ze skórki i dzielimy na mniejsze kawałki, w przypadku grejpfruta zostawiamy tylko sam miąższ, bo koktajl może wyjść za gorzki. Następnie wszystko rozdrabniamy blenderem. Przelewam powstały przecier do szklaneczek i gotowe. 

Przepis tak jak mówiłam jest bardzo prosty, ale możemy w łatwy sposób dostarczyć dzienną porcję owoców i warzyw:) W przypadku koktajlu możemy "przemycić" dziecku nielubiany przez niego owoc.

Pewnie część z Was obawia się, że będzie wyczuwalny miąższ, tak jak np. w sokach. Ja tego bardzo nie lubię, na szczęście podczas blendowania wszystko ładnie się rozdrabnia i wystarczy tylko dobrze obrać owoce.

Pozdrawiam,
Asia:)


14 komentarzy:

  1. pycha, muszę sobie taki zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam koktajle, a jeszcze jak jest w nich banan to już całkowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio wszyscy na blogach przyrządzają pyszne koktajle - apetyt na coś takiego mam ogromny, więc może jutro do leniwego sobotniego śniadania też sobie zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam pytanko :) można zdradzić ile masz dziennie wejść na swojego bloga? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój blog nie ma nawet tygodnia, więc nie jest to super duża liczba :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. najlepiej jeszcze jakby były to owoce z własnego sadu, ale na to trzeba poczekać jeszcze kilka miesięcy:)

      Usuń
  6. Świetny sposób na dzieciaki, a wiadomo, że owoce i warzywa sa dla nich wazne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie tylko dla dzieci, każdy powinien jeść warzywa i owoce, a niestety często o tym zapominamy:)

      Usuń